Tjenester
Overflatebehandling
Mantena utfører høykvalitets lakkerings- og overflatetjenester for jernbaneselskaper og andre industrier. Vi har lang erfaring med overflatebehandling av skinnegående kjøretøy og store objekter til det profesjonelle markedet.
I vår moderne lakkhall, som er en av Europas største, gjør vi jobben raskere enn noen gang.
Hva vi gjør
- Skadeutbedring
- Sandblåsing
- Sveising
- Lakkering
- Foliering
- Termisk sprøyting
Oslo lakkhall
På Grorud i Oslo har vi en av Europas største lakkhaller. Oslo lakkhall er 113 meter lang, 6,5 meter bred og 6,1 meter høy og kan deles opp i fire like seksjoner. Vår lakkhall er bygget og drevet med det fremste av klimavennlig innovasjon.
Vi har også en mindre lakkeringsboks ved vårt verksted i Hässleholm, Sverige.
Toglakkering for hele Norden
Størrelsen til Oslo lakkhall gjør Mantena unikt posisjonert til å tilby konkurransedyktig toglakkering for jernbaneselskaper i hele Norden. Vi har god erfaring med å kjøre tog over grensene.
Industrilakkering for mange bransjer
Vi lakkerer for ulike bransjer og industrier og har erfaring med lastebiler, vogntog, busser, anleggsmaskiner og landbruksmaskiner. Vi har også god erfaring med offshorekomponenter som kraner og master.
Les mer om Oslo lakkhall, tjenestene, lakkeringsprosessen og bærekraft på www.lakkhall.no.

Hvorfor velge Mantena
Vi deler kundens ambisjoner! Alle typer kjøretøy og industrikomponenter har en jobb å gjøre. Vårt team av dyktige fagfolk forlenger levetiden på ditt materiell og jobber effektivt for å sikre høyest mulig oppetid på kjøretøy og komponenter.
Vi har det som kreves
- Profesjonell organisasjon som setter sikkerhet og kvalitet først
- Solid kunnskap og lang erfaring innen lakkerings- og overflatetjenester
- Lokal operativ ledelse som sitter tett på daglig drift og sikrer en god leveranse
- Helhetlig planlegging og koordinering av oppdrag
Kundereferanser
Västtrafik
I forberedelsene til dette arbeidet har Mantena stilt opp på en forbilledlig måte, og presentert løsningsforslag som har bidratt til et godt resultat. De har vist fleksibilitet underveis i arbeidet – og har det vært avvik, har Mantena prioritert å finne en løsning i samarbeid med oss, sier Nisse Eriksson, innkjøper i Västtrafik.
Flytoget
Mantena har vært veldig fleksible og løsningsorienterte i hele prosessen. Har vi hatt behov for et tog et par dager tidligere enn avtalt, har de løst det – og har de hatt utfordringer med å levere noe på tid, har vi hatt en god dialog, slik at vi har kunnet tilpasse oss. Det er en veldig smidig gjeng som er lette å samhandle med, sier Knut Erik Kristiansen, Vedlikeholdssjef Flytoget.
Kontakt


Jernbanen er en del av løsningen og Mantenas hovedmål er å drive ansvarlig og godt vedlikehold av jernbanekjøretøy. Slik bidrar vi til å flytte personer og gods fra vei til bane.
Dette skal vi gjøre på en bærekraftig måte. Vi har et helhetlig perspektiv på bærekraft.